personal progress

Wat heb ik allemaal nodig om mee te doen aan Bootcamp?

Een goede vraag, want met oude zaalschoenen kom je er niet. Bij een buitensport als bootcamp is het belangrijk om goede kleding en schoenen te hebben, dus lees snel verder zodat jij met de tips van Personal Progress met de juiste spullen aan de uitdaging kan beginnen!

Tijdens de les

  • Goede hardloopschoenen en sokken
    Zorg dat je een echte hardloopschoen voor gemengde ondergrond hebt, want tijdens de lessen wordt er zowel op verharde als onverharde grond gelopen. Laat de schoen bij voorkeur aanmeten, dit bevorderd goede looptechniek en kan blessures voorkomen. Draag bij voorkeur schone, droge sokken. Qua speciale sokken zijn er vele opties voor gevoelige voeten, blaarpreventie of compressie.

  • Kleding (winter)
    Temperatuur houdt jou natuurlijk niet tegen, maar als het buiten echt “minder warm” is en het kwik tegen of zelfs onder het vriespunt loopt, moeten we onszelf goed warm houden. Draag daarom laagjes: t-shirt + longsleeve + (fleece)vest of windjack. Ondergoed + sport tights kort/lang + jogging broek (eventueel nog een korte broek tussen de tights en lange broek). Zo kun je altijd laagjes uitdoen als je tijdens het sporten goed warm wordt. Overweeg thermische shirts, ondergoed en broeken, zodat je warmte langer vasthoudt. Handschoenen, een muts en een buff (nekwarmer) zijn ook welkome aanvullingen.

  • Kleding (zomer)
    Wanneer in de ochtend of avond de temperaturen nog steeds hoog zijn en de zon fel is luchtige, ademende kleding belangrijk. Draag losse shirts en/of kies voor een shirt met “dry tech” waarbij transpiratie naar de buitenste laag van de kleding gebracht wordt, zodat je je relatief droog blijft voelen. Draag een korte broek met eventueel een sport tight/legging. Voeg eventueel een pet en zonnebril toe. VergeetĀ zonnebrand niet als je snel verbrand.

  • Kleding (regen)
    Mocht je willen kun je bij voorspelling van flinke regenbuien een regenjas aantrekken. Zeker als het koud is dan is doorweekt raken niet wenselijk.

  • Water
    In elk seizoen is water tijdens sport belangrijk. In de zomer droog je sneller uit en moet je meer drinken, maar in de winter voelt men vaak het vochtverlies niet door de kou. Zorg dat je daarom minimaal 500ml water in een bidon bij je hebt tijdens het sporten. Draag deze in de hand, in een hardloop riem, een heuptas of een klein rugzakje.

Na de les

  • Droge kleding
    Tijdens bootcamp kun je soms vies en/of nat worden. Iets droogs voordat je naar huis gaat kan dan fijn zijn of in geval van kou (of mooie autostoelbekleding), zelfs aan te raden zijn. Denk in ieder geval aan een handdoek om zo veel mogelijk af te drogen, droge sokken en droge bovenkleding (bijvoorbeeld een fleece vest). Zo kun je jezelf warm en droog genoeg houden totdat je thuis onder de douche kan springen.

 

  • Water
    Extra water of sportdrank bij de auto’s is, zeker in de zomer, een aanrader.

 

  • (Sport)Voeding (optioneel)
    Nadat je hard gewerkt hebt heeft het lichaam nieuwe brandstof nodig. Om ervoor te zorgen dat je zorgeloos al je energie in de bootcamp kan stoppen, kan het fijn zijn om te weten dat je na afloop een stuk fruit, energiereep, boterham of andere energierijke voeding hebt om gelijk aan je herstel te beginnen. Dit is, indien gewenst, te combineren met een eiwit shake.

 

Personal Progress Trainingen

David van Scherpenseel
06 – 14 53 96 64

Algemene Voorwaarden

Fotografie

Ludovic Maanders
ludo.maanders@gmail.com

Website beheer

CXE
www.cxe.nl